janeiro a maio de 2020
PUBLICADOS
Artigos Científicos em Revistas Indexadas (7)
Abreu, A.M., & Frade, I. (no prelo). Running against the schedule: Are children exercising at the right time? A comment on the Portuguese Education System. Cadernos de Saúde.
Agrela, N. Santos, M.E. Guerreiro, S. (no prelo) Communication after traumatic brain injury: the effectiveness of a Pragmatics rehabilitation programme, Journal of Interactional Research in Communication Disorders (Revista Indexada à Scopus)
Agrela, N. Santos, M.E. Guerreiro, S. (no prelo) Tradução e adaptação transcultural da Assessment Battery for Communication (ABaCo) para a população portuguesa, Revista CEFAC. Speech, Language, Hearing Sciences and Education Journal (Revista Indexada à Scopus)
Canaipa, R., Mendonça, D., Agostinho, M., Nascimento, V., Honigman, L., & Treister, R. (no prelo). En pointe: dancers report their pain more reliably than do controls”. The Journal of Pain.
Martinez, L. M., Gameiro, D., Martinez, L. F., Agante, L., & Abreu, A.M. (no prelo). The influence of color in anthropomorphic packaging: Purchase intention and product attractiveness. Revista Portuguesa de Marketing, 19(37).
Rocha, M., Rato, J.R.; Yaruss, J.S (2020). The impact of stuttering on Portuguese school-age children as measured by the OASES-S. Speech, Language and Hearing. doi: 10.1080/2050571X.2020.1751427
Teixeira, J. Santos, M.E. Oom, P. (no prelo) Competências de linguagem de crianças em idade pré-escolar com Epilepsia Benigna de Infância com Pontas Centro-temporais, Revista Portuguesa de Terapia da Fala
Abstracts com ISBN (3)
Mineiro, A, (2020) Unveiling early signs from pantomime in a newly emergent sign language: Insights for body and language cognition. Movement and Cognition Conference. Abstract Published by Nova Scientific Publishers, Paris.
Carvalho, P. Carmo, H. (2020) The linguistic resources used in children's stories in LGP: Little Red Riding Hood.Holanda SIGN 10, Amesterdam
Moita, M. Gonçalves, M. Carmo, H. Palha, S. Gonçalves, N. Carvalho, P. Morgado, C. Mineiro, A. 2020. Entre o gesto e a glosa: Critérios de categorização de classes de gestos de um corpus de referência da Língua Gestual Portuguesa, III Encontro sobre Morfossintaxe da LGP e de outras línguas de sinais, Porto
Livros de divulgação Científica e Capítulos (2)
Castro-Caldas, A. & Rato, J. (2020). Neuromitos. Ou o que realmente sabemos sobre como funciona o nosso cérebro. Lisboa: Contraponto Editores. ISBN: 9789896662356.
Abreu, A.M. (no prelo). Lazer e exercício físico na promoção da saúde mental na era digital. In M. Nery & T. Santos (Eds.), Manual de Psicologia da Saúde.
Recursos Online com ISBN (2)
Lagarto, J.R. Mineiro, A. Carvalho, P. Moita, M. Palha, S. Carmo, H. Rato, J. Gonçalves, N. Gonçalves, M. (2020) - Guia de boas práticas de ensino online em contexto de emergência para alunos surdos durante a pandemia da doença COVID-19. UCP- DGE, https://apoioescolas.dge.mec.pt/node/886
Capitão, S., Lavra, T., Lopes, A.S., Ribeiro, C. & Lynce, S. Teleterapia em Terapia da Fala na área da Audição, SPTF https://sptf.org.pt/portfolio-items/audicao/
SUBMETIDOS – EM REVISÃO EM REVISTAS INDEXADAS QUE PODEM SER PUBLICADAS EM 2020
Azevedo, S., Rato, J., Castro-Caldas, A. (em revisão). Contributo da formação musical no desempenho académico, funções cognitivas e plasticidade cerebral de crianças e adolescentes: Uma revisão sistemática. Revista Portuguesa de Educação.
Agrela, N. Santos, M.E. Guerreiro, S. (em revisão) Communication skills training programme after traumatic brain injury: short and medium-term benefits, Brain Injury (Revista indexada à Scopus)
Błachnio, A., Przepiórka, A., Gorbaniuk, O., Ivanova, A., Angeluci, A., Wu, A., Yu, S., Brkljacic, T., Pilar, I., Bendayan, R., Blanca, M.J., Vandenabeele, M., Ben-Ezra, M., Malik, S., Rando, B., Abreu, A.M., Pantic, I., Milanovic, A., Musil, B., Čuš Babić, N., Seidman, G., Benvenuti, M., Mazzoni, E., D'Souza, L., Gorbaniuk, J., Holdoš, J., McNeill, M., Karadağ, E., Wołonciej, M., & Makita, M. . (em revisão). Measurement invariance of the Phubbing Scale across 20 countries. Computers in Human Behavior. (Revista indexada à Scopus)
Brazão, P. Ribeiro, F. Castro Caldas, A. Nunes, V. Mineiro, A. (em revisão). Exogenous orientation of attention in congenitally deaf individuals, Psychology & Neuroscience. (Revista indexada à Scopus)
Carvalho, P. Carmo, H. Mineiro, A. From sign elicitation to the construction of a Linguistic Corpus: Designing a Reference Corpus of Portuguese Sign Language, Journal of Corpus Linguistics (revista indexada à Scopus)
Coheur, L. Gonçalves, M. Batista, J. Mineiro, A. (em revisão). Avaliação de recursos computacionais para o Português - Evaluating computational resources for Portuguese, Linguamática. (Revista Indexada à Scopus)
Gonçalves,N. Moita,M. Carmo, H. Carvalho, P. Mineiro, A. Construção e Anotação do Corpus Linguístico de Referência para a Língua Gestual Portuguesa. Revista da Associação Portuguesa de Linguística, n.6.
Martinez, L., Rando, B., Agante, L., & Abreu, A.M. (em revisão). White lie or true blue: Consumers’ packaging choices depend on color of retail environment. Journal of Retailing and Consumer Services. (Revista indexada à Scopus)
Marques, A.I. Santos, M.E. (em revisão) Oral language in preterm born children at school age Journal of Child Language . (Revista indexada à Scopus)
Mineiro, A., Abreu, A.M., Ribeiro da Silva, C., & Castro-Caldas, A. (em revisão). From pantomime to early signs in a newly emergent sign language: Insights from body movement and language cognition. Journal of Brain, Body and Cognition
Rando, B., Abreu, A.M.*, & Blanca, M.J. (em revisão). New evidence for the validity of the Portuguese version of flourishing scale. Journal of Clinical and Health Psychology. (Revista indexada à Scopus)
Ribeiro, F., Rato, J.R., Leonardo, R., Mineiro, A. (em revisão). Early numerical cognition in deaf and hearing children: Closer than apart? Trends in Psychology.(Revista indexada à Scopus)
Rodrigues, F. Mineiro, A. Holmström, I. Rato, J. (em revisão). Unveiling Teachers' Beliefs concerning Visual Learning Styles in Deaf Students: a Portuguese-Swedish Study, Plos-one .(Revista indexada à Scopus)
Rocha, M., Yaruss, J.S, Rato, J.R. (em revisão). Teachers’ perceptions about stuttering impact on daily life of their students who stutter. Revista Portuguesa de Educação
Teixeira, J. Santos, M.E. Oom P. (em revisão) Oral Language in children with Benign Childhood Epilepsy with Centro-temporal Spikes, Epilepsy & Behavior (Revista indexada à Scopus)
Teixeira, J. (em revisão) Reading and writing in children with Benign Childhood Epilepsy with Centro-temporal Spikes, International Journal of Language & Communication Disorders (Revista indexada à Scopus)